Avoin yhteiskunta ry hakee hankehallinto- ja taloussiantuntijaa osa-aikaiseen (33%) työsuhteeseen - aluksi välille 1.9.2023– 30.6.2024. Lähetä kirjallinen hakemus, CV ja mahdollinen suosittelijan nimi to 10.8.2023 mennessä osoitteella: hallinto@faktabaari.fi.
Avoin yhteiskunta ry hakee hankehallinto- ja taloussiantuntijaa osa-aikaiseen (33%) työsuhteeseen - aluksi välille 1.9.2023– 30.6.2024. Tule avainhenkilöksi mahdollistamaan kansainvälisestikin arvostetun digitaalisen informaatiolukutaidon ja faktantarkistuksen kehittäjäyhteisön, Faktabaarin, kestävää kasvua. Työsuhteen jatko on mahdollista riippuen aktiivisesta projektikehityksestä mukaan lukien paraikaa valmisteltava tutkijoiden, faktantarkistajien ja mediakasvattajien 2024-27 EDMO NORDIS2 -verkostohankke.
Faktabaari on vuonna 2014 perustettu riippumaton faktantarkistuksen ja digitaalisen infomaatiolukukutaidon edelläkävijä Suomessa, jonka tehtävänä on vahvistaa erityisesti opettajien, mediakasvattajien ja toimittajien ammatillista osaamista ja samalla edistää avoimena kansalaispalveluna faktapohjaista julkista keskustelua digitaalisessa informaatioympäristössämme.
Työstään monesti palkittu Faktabaari ja sitä mahdollistava yhdistys tarjoavat sinulle näköalapaikan informaatiolukutaidon kehittämisen kansainväliseen talous- ja hankehallintoon osana Faktabaarin yhteisöä. Yhteisömme koostuu Faktabaarin palkatusta asiantuntijatiimistä, yhdistyksen hallituksesta ja muista vapaaehtoista sekä Faktabaarin ystävistä ja asiakkaista. Faktabaari on avoin kansalaispalvelu. Perehdytyksen jälkeen työ on itsenäistä ja paikkavapaata sitoutuen kuitenkin Faktabaarin ja hallituksen yhdessä sovittavaan kokousrytmiin. Pieni, kotoisa toimistomme on käytössäsi tarvittaessa Helsingin ydinkeskustassa ja toimii samalla kokoustilanamme.
Hankehallinto- ja talousasiantuntijana hoidat yhdistyksen ja sen kasvavan hankeportfolion käytännön asioita kestävää kasvua mahdollistaen. Tehtäviisi kuuluvat:
Talouden ja hallinnon suunnittelu ja kehittäminen:
- Avoin yhteiskunta ry:n yleinen taloussuunnittelu, -seuranta ja -raportointi sekä edelleenkehittäminen ja tähän liittyvien ohjeistusten päivittäminen sekä tilintarkastuskelpoisuuden varmistaminen ja tilintarkastuksiin osallistuminen.
- Asiantuntijana osallistut yhdessä yhdistyksen rahastonhoitajan ja hankeverkostojen kanssa hallintoprosessien (kuten ICT, hankinnat, henkilötietosuoja, riskienhallinta jne.) kehittämiseen ja toimeenpanemiseen.
Talouden ja hallinnon rutiinit ja niiden kehittäminen:
- Tehtävänkuvasi pitää sisällään myös rutiinitehtävien hoitamista yhdistyksen ja sen hankkeiden osalta; ml. kustannuspaikkalaskentaa ja kassan seurantaa, raportointia, tuntiseurantaa sekä EU-portaalin ja hallinnon dokumenttiarkistojen ylläpitoa. Huolehdit esim. tositteista, pankkiasioista, osto- ja myyntireskontrasta ja palkkatietojen lähettämisestä tilitoimistolle. Käytössämme on Fennoan kirjanpitojärjestelmä. Kirjanpitoa ja palkanlaskentaa hoitaa tilitoimisto.
- Vastaat myös henkilökunnan ohjeistamisesta talous- ja hankehallinnon asioissa.
Varainhankinnan tuki ja hankehallinto:
- Keskeinen osa tehtävää on yhdistyksen EU- ja muiden hankkeiden hallinto- ja talousprosessien hallinnointivaatimusten haltuunotto, näiden vaatimusten täyttämisen varmistaminen sekä hankkeiden taloussuunnittelun ja -seurannan tukeminen.
- Toimit varainhankinnan ja hankehakemusten tukena toiminnanjohtajan ja hallituksemme kanssa.
- Vastaat hankehallinnon rutiineista ja yhteydenpidosta hallinnon asioissa kotimaisiin ja kansainvälisiin hankeverkostoihimme
Tehtäviisi voi kuuluu myös muita yhdistyksen toimintaan liittyviä tehtäviä, kuten osallistumista yhdistyksen kokousten ja Faktabaarin tilaisuuksien järjestämiseen. Hoidat myös henkilöstöasioita yhdessä toiminnanjohtajan kanssa.
Tehtävään voi sisältyä viestinnällisiä tehtäviä osana Faktabaari yhteisöä, joten mainitsethan myös viestinnällisestä osaamisestasi hakemuksessasi. Erinomainen englanninkielen kirjallinen taito on edellytys.
Hankehallinto- ja talousasiantuntijana sinulla on keskeinen rooli yhdistyksen talous- ja hankehallinnon prosessien kehittämisessä toiminnanjohtajan ja ja yhdistyksen hallituksen rahastonhoitajan kanssa. Olemme paraikaa kehittämässä erityisesti perusrahoitustamme. Hallintoa on kehitetty määrätietoisesti kasvuun vuodesta 2021 ja nyt on erinomainen sauma päästä mukaan hienoon yhteisöömme - työhön jolla on merkitystä. Ideaalitapauksessa tunnet em. toimintakenttää pienen ja ketterän kansalaisyhteiskuntatoimijan näkökulmasta tai jaat kiinnostuksemme Faktabaarin kehittämiseen.
Tehtävässä työskentelet reilun 12 tunnin joustavalla viikkotyöajalla toiminnanjohtajan ja hallituksen tukena osana Faktabaari-yhteisöä. Työ soveltuu hyvin omatoimiselle teemastamme kiinnostuneelle tarkalle ammattilaiselle, joka voi sitoutua osa- ja määräaikaiseen työsuhteeseen.
Tehtävästä maksettava palkka on 1350 €/kk (33%), jonka lisäksi maksetaan työlainsäädännön mukainen lomakorvaus. Tehtävässä sovelletaan kolmen kuukauden koeaikaa.
Tarkempia tietoja yhdistyksestämme löydät täältä. Lisätietoja Faktabaarista ja EDMO NORDIS-hankkeesta osoitteista faktabaari.fi ja https://nordishub.eu/. Lisätietoja tehtävästä antaa Faktabaarin perustajajäsen ja yhdistyksen puheenjohtaja Mikko Salo (040-556 5050) keskiviikkona 26. heinäkuuta klo 9–11 ja Faktabaarin rahastonhoitaja ja EDU toiminnasta vastaava Kari Kivinen (050-527 2721) torstaina 27.7. Klo 10-12. Mikon saat uudelleen kiinni aiheesta myös maanantaina 7.8. Klo 10-12. Mikon ja Karin tavoitat myös osoitteesta hallinto@faktabaari.fi
Lähetä kirjallinen hakemus, CV ja mahdollinen suosittelijan nimi to 10.8.2023 mennessä osoitteella: hallinto@faktabaari.fi. Avaamme hakemuksen mahdollisesti myös LinkedIn alustalla (ja lisäämme tällöin linkin myös tänne).