Oppaat

Faktabaari EDU edistää kansalaisten digitaalista informaatiolukutaitoa – kykyä löytää ja tuottaa luotet­tavaa tietoa sekä kykyä säädellä omaa yksityisyyttään. Julkaisemme artikkelien ja esimerkkien lisäksi laajempia informaatiolukutaito-oppaita.

05.01.2024 DIL

Faktabaarin Tekoälyopas on julkistettu

05.01.2024 DIL Kari Kivinen
28.11.2023 EDU

Näin tarkistat, onko materiaali aitoa vai deepfake

28.11.2023 EDU Toimitus
26.01.2023 EDU

Pysähdy, harkitse, tarkista – Uusi videosarja tarjoaa informaatiolukutaitoa ja disinformaatiotietoisuutta nuorille

26.01.2023 EDU Faktabaari EDU
10.01.2023 EDU

Opas opettajille disinformaation torjumiseksi!

10.01.2023 EDU Kari Kivinen
12.10.2022 EDU

Faktabaari EDU contributes to EU level digital (information) literacy

12.10.2022 EDU Faktabaari EDU
20.09.2022 EDU

The Digital Information Literacy Guide has been published!

20.09.2022 EDU Faktabaari EDU
15.09.2022 EDU

Digitaalinen informaatiolukutaito-opas on julkaistu!

15.09.2022 EDU Faktabaari EDU
26.04.2022 EDU

Tallenne: Miten informaatiovaikuttamista tapahtuu? Tunnista ja taklaa

26.04.2022 EDU Faktabaari EDU
05.04.2022 EDU

Facts4All - 10 tapaa disinformaation torjumiseksi

05.04.2022 EDU Faktabaari EDU
01.04.2022 Näkökulma

Tärppejä faktantarkistuspäivään

01.04.2022 Näkökulma Faktabaari
24.03.2022 EDU

EDU-blogi: Tarvikkeita sometantereelle — näin tarkistat vieraskielisen videon, osa 2

24.03.2022 EDU Faktabaari EDU
23.03.2022 EDU

EDU-blogi: Tarvikkeita sometantereelle — näin tarkistat vieraskielisen videon, osa 1

23.03.2022 EDU Faktabaari EDU
18.03.2022 EDU

Facts4All MOOC - Schools as community hubs against disinformation

18.03.2022 EDU Faktabaari EDU
15.03.2022 EDU

Facts4All verkkokurssi

15.03.2022 EDU Faktabaari EDU
13.12.2021 EDU

Näin selvität verkossa leviävän videon kontekstin – kolme esimerkkiä

13.12.2021 EDU Anni Kavander ja Sanni Laine / Faktabaari EDU

Evästeet

Käytämme sivustollamme yksityisyyden suojaavaa analytiikkaa palveluidemme parantamiseksi.

Lue lisää tietosuoja käytännöistämme täältä.